Tänk igenom din SEO-taktik

SEO och SEM är två fraser som är bekanta för de flesta inom marknadsföring. De handlar helt enkelt om hur synligt ditt företag eller din hemsida är på nätet. När det gäller spelbolag och dylikt är det så klart viktigt att man tänker lite extra på hur man går tillväga när man marknadsför sig själv på nätet. Kuponger och erbjudanden är ett bra sätt att göra sig synlig utan att köpa annonser men det gäller att den som söker kan hitta ditt erbjudande. Med en

Winner kupongkod kan du spela med lite extra i fickan och hemsidan är dessutom ett bra exempel på SEO i praktiken. Det gäller att vara inbjudande men ändå tydlig så att ingen känner sig lurad när de hittar hemsidan utan det är ett bra flyt mellan sökfraser och nyckelord på sajten. På det viset är det mycket mer troligt att den som hittar hemsidan och det innehåll du vill annonsera faktiskt gör något som resultat av sökningen. Man vill ju praktisera bra SEO för att hitta nya kunder, och så vidare. SÅ det gäller att man inte bara satsar på populära fraser utan också ser till att innehållet är tilltalande.

Hur ser man till att hemsidan är tilltalande?

Du som vill se till att alla som hamnar på din sajt (eller åtminstone de flesta) gillar vad de ser och tar nästa steg, vare sig det handlar om ett köp eller att ta kontakt, måste tänka på ditt innehåll. Bra innehåll har alltid läsaren i åtanke. Det är viktigt att du har en klar bild av din ideala läsare eller kund och ser till att du anpassar ditt innehåll till dem. Där kommer efterforskning in i bilden. Du måste kavla upp ärmarna och sätta igång med din research så att du kan utforma en bra strategi för din marknadsföring. Utan strategi är marknadsföring i princip meningslöst. Strategi är skillnaden mellan en hemsida som ligger och skrotar utan besökare och en hemsida som drar en publik. Alla kommer så klart inte gilla vad de ser eller ta nästa steg men ju fler besökare din sajt får desto större än chansen att någon hittar precis vad de letat efter.

Behöver du anlita någon?

Många anser att man alltid bör anlita en byrå av något slag för sin marknadsföring eftersom det är ett ständigt växande fält och det är värt expertisen man får från en professionell firma. Här avviker vi från trenden och säger att det inte alltid är nödvändigt – det beror helt enkelt på ditt innehåll och vad du vill åstadkomma. Det beror också på din budget: det är inte alla nya sajter eller företag som har råd med att anlita ett proffs för sin marknadsföring. Det betyder mer jobb för den som redan har mycket att göra men det kan också hjälpa dig att spara pengar. Google AdWords och liknande tjänster är relativt lätta att lära sig och kan vara väldigt användbara. Du kan ta gratis kurser på nätet för att mästra PPC och nyckelords-sökningar. Du kan också använda dig av sociala medier för att marknadsföra dig gratis.

Se bara till att du faktiskt har något att erbjuda eftersom sociala medier har otaliga användare och många gör samma sak. För att stå ut i mängden är det alltid smart att ge lite tillbaka till dina användare.